19 Temmuz 2014 Cumartesi

HONDA CBR125R 2013

Merhaba Arkadaşlar.

İlk motorum olan CBR125R hakkındaki izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

CBR125R Honda'nın supersport ailesinin en küçük bireyi. Tip olarak yakışıklı, dolgun ve agresif görüntüsünün altında aşırı uysal bir motor var. 125cc bir motordan agresif deli dolu olması beklenemez.

Başlangıç motoru veya biraz daha özel olarak supersport tarza başlangıç motoru olarak piyasaya, alıcının beğenisine sunulan bu motor gerçekten de motor kullanmayı öğrenmek için ideal. Vites geçişleri gayet rahat, gaz tepkisi haliyle düşük, motosiklete yeni başlayanlar için bu çok önemli. Ne kadar uysal bir motorla başlarsan o kadar kolay ve kazasız öğrenirsin. Gerçi ben 125cc ile de kaza yaptım ama neyse. Allah'tan çok ağır bir kaza değildi.

Üzerinde durulması gereken bir konu ise sıkılmak. Motordan çok çabuk sıkılıyorsunuz. Motor supersport ama yokuş çıkarken zorlanıyor. Bu da haliyle sizi biraz üzüyor. Köylü diye tabir edilen motorlardan bile daha düşük hacimli bir motora sahip. Motor sesi olarak da pek fazla bir şey beklemeyin sonuçta 125cc egzoz falan taktırsanız bile nafile. Ses çıkmıyor boşuna uğraşmayın. Çıksa bile gürültüden başka bir şey olmuyor. Bu arada motorun maksimum hızı 140 km/s.

 Ve işte ilk motorum CBR125R. Kırmızı rengi bence çok çekici.





Motorun ebatlarına gelirsek... Boyutu motora binmeden önce gayet hoş geliyor ve o dolgunluk tatminini yapıyor. Fakat boyunuz 175 cm'den fazla veya biraz yapılıysanız motor altınızda oyuncak motor havası yaratıyor. Bu da size üzecek diğer konulardan biri.

600'lük makineye geçiş için bence pek ideal bir motor değil. Bunu yeterli motor gücüne bağlı olarak söylemiyorum. Bu aletten sonra 600cc makineye geçiş yaptığınızda oturuş pozisyonunuz değişiyor. CBR125R'ı adeta CBF150 kullanır gibi kullanırken 600'e geçiş yaptığınızda beliniz çok fazla bükülüyor ve hemen alışamıyorsunuz.

Başlangıç için sıfır almanızı tavsiye etmiyorum. Ben o hatayı yaptım. Sonuçta adı üstünde başlangıç, bu motor dağılacak. Bir yerine büyük ihtimal bir şey olacak. Meşhur bir söz: "Düşmemiş motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır." Ve bu aşama genellikle başladığınız ilk zamanlarda olur. İlk zamanlarda düşüp kalktığınızda çok bir şey olmaz fakat ileri zamanlarda daha büyük aletlerde sonu felç veya ölümle sonuçlanabiliyor.

Supersport başlangıç için tavsiye edebileceğim motorlar:

  • Yamaha YZF 125R
  • Hyosung GT250R
Bu iki motorda da oturuş pozisyonu supersport tarza uygun. Yamaha'dan da tipi, görüntüsü ve büyüklüğü itibariyle çabuk sıkılacağınızı düşünmüyorum.

Son olarak toparlamak gerekirse:

+ Yönleri:

  • Motor şehir içi kullanım için gayet ideal
  • Yakıt sarfiyatı iyi 10Lt/300-330Km
  • Kasa olarak biraz tatmin ediyor insanı 
  • Uysal motoru kaza yapmanızı önler


- Yönleri:

  • Yüksek devirlerde kullanıldığındaki titreşim rahatsız edebilir
  • Fabrika çıkışı lastikler bildiğin mukavva değiştirilmesi gerekiyor
  • Uzun veya yapılı arkadaşların altında küçük kalabilir
  • Hafifliğinden dolayı rüzgar veya yanınızdan geçen bir ağır vasıta savurabilir



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder