19 Temmuz 2014 Cumartesi

HONDA CRF250L 2013

Merhaba Arkadaşlar

İlk motorum olan CBR125R'dan sonra kullandığım motor. Honda CRF250L.

Honda'nın 2013'te piyasaya sürdüğü bu motor, 250cc'lik cross sınıfına attığı dev adım olarak biliniyor. Gerek fiyatı gerek performansı olsun gayet güzel bir motor. Fakat diğer Japon markalarına göre biraz daha narin gibi geldi bana.

Gayet eğlenceli bir motor. Canınız sıkıldığında yoldan çıkıp çime toprağa girebiliyorsunuz veya kaldırıma çıkabiliyorsunuz. Bu konuda bizi hiç üzmüyor CRF250L. Crossun eğlencesini ve verdiğiniz ücreti size zevk olarak sunabilecek bir motor.

Gelelim motorun özelliklerine. 250cc tek silindirli bir motor var elimizde. Cross olmasının vermiş olduğu özellikle amortisörler daha gelişmiş. Ayrıca bu motoru alırken satış görevlisi bana üstünde CBR250R motoru olduğunu söylemişti. Ne kadar doğru bilmiyorum ama adamın bana söylediği aynen buydu. Cross motora CBR motoru benim mantığıma uymuyor. Bana pek inandırıcı gelmedi çünkü kalkışlarda gayet güzel, cross şanına yakışır bir tork ile çekiş yakalıyordum. Ayrıca düşük devirlerde de çekişi gayet memnun edici. Eğer CBR250R'da böyleyse onunda performansı gayet iyidir. Ayrıca motorun son benim gördüğüm hızı 152 km/s. Daha fazla yapabilirdi belki ama ben rüzgara ve titreşime dayanamadım.

Tek silindir olmasının vermiş olduğu dezavantajlar, titreşim. Fakat yakıt konusunda yüzümüzü güldürüyor. Yakıt demişken şunu da belirtmek isterim eğer yola gidiyorsanız yanınıza 1.5 Lt şişeye benzin koyup gidin. Ya da benzin deposunu 10 lt'ye çıkartın. Malum deposu 7 lt aletin. Dalgınlığınıza gelip neydi ne oldu derken benzin bitebilir haberiniz olsun.

Selesi her cross motorda olduğu gibi ince ve uzun. Tek silindirin vermiş olduğu titreşimle birleşince dayanılmaz bir hal alabiliyor. Şahsen benim yolda giderken ayağa kalkıp motoru öyle kullandığım oldu. Motor tipinden dolayı rüzgara çok açık olduğu için esti mi savrulabilirsiniz bu da ayrı bir dipnot.

Motor gerçekten azımsanmayacak derecede iri bir alet. Hem yüksek hemde doyurucu bir güzelliği var. Benim boyum 1.78 cm. Oturduğum zaman parmak ucumda duruyordum. Daha kısa arkadaşlar bu konuda sıkıntı yaşayabilirler. Fakat çözümü kolay gidip motorun arka yayını kestirip kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Yay kesildikten sonra ne gibi sorunlar oluşur bende bilmiyorum.

Her zaman bahsettiğim ve bahsedeceğim bir diğer konu motorun sesi çünkü insanlar ister istemez merak ediyor bunu. Tamam bu motor cross ama kamyon değil. Sonuçta 250cc tek silindir bir motor var üstünde. Ses açısından pek bir şey beklemeyin. İçine su kaçmış pancar motoru gibi ses çıkartıyor. Bir kaç egzoz görmüştüm Youtube'da ecnebiler takıyorlar ama burası Türkiye. Yurt dışındaki malların çoğunu bulamıyorsunuz.

Gelelim motor nasıl bir şey. Motorumdan bir kaç fotoğraf...




Son fotoğrafta gördüğünüz gibi boyu asansör kapısının yarısına geliyor. Motor cidden azımsanmayacak derecede heybetli.

Orjinal lastikler bana pek sorun çıkarmadı. Fakat sonuçta dişli lastik. Asfalt için düz lastik almanız tabi daha iyi olur. Motorun devir göstergesi yok bunu da es geçmeden söyleyeyim. Ama tecrübeli kullanıcılar için çok sorun teşkil etmiyor devir göstergesinin olup olmaması.

Motorun tipi sizinde gördüğünüz gibi renkler olsun dizayn olsun gayet hoş. Ayrıca önden bakınca göze güzel görünen bir agresiflik seziliyor. 

Özetle motorun:

+ Yönleri:
  • Güzel tork, gayet kullanışlı
  • Az yakıt sarfiyatı
  • Görüntüsü gayet güzel
  • Çok eğlenceli ve zevkli bir motor
- Yönleri:
  • Titreşim hissi
  • Sele uzun kullanımda rahatsız edebilir
  • Benzin deposu belki yetmeyebilir
  • Rüzgar rahatsız edebilir fakat bu motorun suçu değil
  • İkinci kişi için selede yer yok, iki kişiden biri illa ki rahatsız oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder